Однією з найголовніших проблем, що турбує власників електромобілів, залишається їх запас ходу на одній підзарядці. Дійсно, цей показник значно нижчий, ніж у машин із двигунами внутрішнього згоряння. Але чи знають усі актуальні дані на сьогоднішній день?
Реальний запас ходу електромобіля
– Більшість сучасних електромобілів має запас ходу в межах 300-400 км за стандартом WLTP, – зазначає експерт у сфері електромобілів, журналіст Євгеній Муджирі. – В реальних умовах це трохи менше, особливо в зимовий період, коли працює обігрів.
Також важливо відзначити, що, як і в автомобілях з паливними двигунами, витрата енергії залежить від манери водіння, маршруту та вантажу електромобіля.
Вплив холоду на пробіг електромобіля
– В середньому взимку запас ходу зменшується на 20-30%, і це вважається нормою. Найбільше на це впливають старі моделі без теплових насосів. У заторах або за низьких температур батарея споживає більше енергії, але це не є критичним для міських поїздок, – додає Євгеній Муджирі.

Фото: У холодний період року електромобіль потрібно заряджати частіше (unsplash.com)
Електромобілі в мороз
Зниження температури, звісно, позначається на акумуляторах електромобілів, але критичним це все ж не є. Щодо найпоширеніших літій-іонних батарей, їх ефективність починає знижуватися лише при температурі близько -10°C і нижче.
На щастя, такі морози в Україні є рідкісним явищем, тому зменшення пробігу в першу чергу зумовлено роботою обігрівача, який, як підкреслив експерт, найбільше енергії споживає в моделях без рідинного охолодження акумуляторів та двигуна.
Повертаючись до теми зниження характеристик батарей в умовах морозу, поділюсь корисним лайфхаком.
Літій-іонні акумулятори здатні самостійно нагріватися під час зарядки або активного використання. Наприклад, так само нагрівається акумулятор у смартфоні під час тривалої бесіди.
Тому електромобіль, що рухається або щойно пройшов зарядку, менш вразливий до низьких температур. Якщо авто простояло в теплому гаражі або заряджалося перед виїздом, батарея буде прогріта і зможе ефективно віддавати енергію навіть при морозі.
Методи перевірки запасу ходу електромобіля
Найбільш надійний спосіб – це провести практичну перевірку. Тобто: зарядити батарею до 100 %, сісти за кермо і їхати, поки індикатор не покаже, що енергії залишилося приблизно 10%. Для домашніх умов цього методу цілком достатньо.
Загалом фахівці оцінюють пробіг електромобіля за визначеною методикою, яка імітує поїздки середнього водія. Наприклад, в Україні моделі тестують за такими циклами:
- WLTP. Європейський цикл, оновлений у 2019 році;
- CLTC. Китайський, більш оптимістичний;
- EPA. Американський метод, вважається найсуворішим, тобто більш реалістичним.
Основні висновки
Таким чином, як показують висновки експертів, так і практичний досвід вказують на те, що пробіг електромобіля від зарядки до зарядки стає все ближчим до показників паливних автомобілів. І хоча автономність електромобілів ще не досягла рівня традиційних автівок, власники “електричок” адаптуються до деяких незручностей і вчаться пом’якшувати їх.
















