Найбільш уразливим елементом електромобіля є його акумулятор. Якщо виникають проблеми з цим дорогоцінним компонентом, електромобіль стає просто красивою брухтоподібною конструкцією. Як правильно перевірити тяговий акумулятор при покупці?
Чи можна оцінити батарею вживаного електромобіля?
– Придбання вживаного електромобіля виправдане лише за умови ретельної перевірки батареї, – стверджує Євгеній Муджирі, експерт з електромобілів. – Головний ризик при покупці – це стан акумулятора.
Його деградація може бути значною, особливо у старіших моделях, які не мають активного охолодження. Також звертайте увагу на країну походження автомобіля: електромобілі з Європи зазвичай мають більш прозору історію, автомобілі з США можуть бути після аварій або мати інший стандарт зарядки, а з Китаю – нові, але з менш очевидною гарантією.
За словами фахівців, з автомобілями з найпрозорішою історією можна навіть дізнатися про стан та проблеми акумулятора під час його “минулого життя”, коли він був за кордоном у руках першого власника.
Фото: стан акумулятора вживаного електромобіля залежить від пробігу, віку та певних нюансів експлуатації (wikipedia.org)
Як оцінити батарею перед покупкою
– Найкраще, – продовжує автоексперт Євгеній Муджирі, – провести діагностику через OBD-адаптер або у офіційній службі, щоб перевірити показник SOH (State of Health) – рівень “здоров’я” акумулятора.
Такий програмний засіб дозволяє протестувати кожну комірку батареї і зрозуміти, наскільки вона деградувала та скільки ресурсу в неї залишилось.
Якщо отримати доступ до такого програмного забезпечення неможливо, обов’язково проведіть тест-драйв. Зверніть увагу, скільки кілометрів автомобіль може проїхати на 100% заряджений акумулятор до досягнення 10% залишкового заряду. Багато сервісів нині пропонують спеціальне обладнання для таких перевірок – це недорога, але дуже корисна послуга.
Як швидко старіє акумулятор?
– Сучасні акумулятори, – зазначає експерт з електромобілів Євгеній Муджирі, – втрачають лише 1-2% ємності на рік. Проте, за умов, що ви не перезаряджаєте батарею до 100% постійно і уникатимете перегріву.
Холод може тимчасово знижувати продуктивність, але як тільки акумулятор нагрівається, все відновлюється. Таким чином, при нормальному використанні акумулятора електромобіля вистачить щонайменше на 8-10 років без серйозних проблем.
Скільки прослужить електромобіль в Україні?
– Все залежить від моделі та способу експлуатації, – зазначає експерт. – В загальному електромобіль може без масштабних ремонтів служити 10-15 років, хоча батарея без помітної втрати ємності прослужить трохи коротше.
До речі, батарею, після її списання з електромобіля, можна використовувати як стаціонарний джерело енергії – наприклад, для сонячних систем або резервного живлення.
Особливо важливо
Наші автомобільні журналісти зазначають, що ретельна перевірка необхідна навіть для молодих електромобілів, які купуються з рук.
Ризик полягає в тому, що на стан акумулятора впливають не лише пробіг автомобіля (тобто кількість циклів заряджання-розряджання) і вік, а й певні фактори експлуатації. Зокрема, прискорене старіння акумулятора може викликати часте використання швидких зарядок, перегріви або глибоке розрядження батареї.
















